Städdag, plankstek och chockladdoppade hasselnötter

Idag blev det städning. Det är ju alltid kul! På med pepp-musik (vilket blir en märklig blandning när Hon med stort H och jag ska lägga in låtar båda två) Det blev Alcazar, Sarek, 90-tals rock och folkmusik i en härlig blandning. Stackars grannar! Förlåt! Jag ska baka en kaka...

Vår florist har peppat oss att sluta röka, nu har det inte bolmats på en vecka så vi fick en kalasbra handkräm av henne. Om två månader ska vi få "något stort som hon vet att vi vill ha!" Är löjligt nyfiken på vad det kan vara. Vi har tittat på en vas som kostar 1395, men det känns alldedes för mycket. Iofs kostade handkrämen 135:- och Fia är... inte den fattigaste floristen i stan. Jag har iallafall sällan varit mer peppad till att sluta röka! Dessutom så spännde Hon med stort H ögonen i mig (jag smälte) och sa "Det är svårare att få barn om man röker" - That does it! Im of the ciggarets.

När vi städat en stund gick vi en frysräd för att komma på vad vi skulle ha till middag. Efter mycket om och men så insåg vi att stammisstället på hörnet förmodligen saknade oss och det blev en tur ned dit. Vi satt och åt ihop med levande ljus. Hon med stor H är alltid otroligt vacker, men hon blir på något sätt helt makalöst fin när hon är upplyst av en levande låga.

Kvällen avslutades med amerikansk B-film och chockladdoppade hasselnötter. Vi gjorde dessutom försvarsmaktens test för att se om vi kunde bli officerer! Kanske skulle byta bana? eller...neee...

Jag vill hitta en kärleksballad som är tillräckligt fin för att beskriva Hon med stort H. Det finns ingen! Jag har några bra kandidater, men ingen klockren! Jag får leta vidare. 

Alla som tycker att det är dags för sommar räcker upp en hand...

Måste göra ett tillägg till listan:

Jag älskar henne totalt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback